Czyli więcej niż 10 powodów - dlaczego warto nauczyć się medytować.

Stres towarzyszy nam każdego dnia i tego zmienić nie możemy. Ma on olbrzymi wpływ na nasz stan zdrowia. Wiele dolegliwości ma swoje źródło w przewlekłym stresie i braku umiejętności radzenia sobie z nim:

  • brak sił, problemy trawienne, rozrost Helicobacter pylori, problemy z płodnością żeńską i męską, impotencja, udary i zawały, zbyt szybkie starzenie się, łysienie, choroby tarczycy, tachykardia i bóle serca, napady paniki, lęk, przewlekły ból, na który nic nie działa i wiele, wiele innych.

Warto zdać sobie sprawę z faktu, że to, co możemy zmienić to nie świat, w którym żyjemy, ale nas samych: nasze podejście do sytuacji stresowych i naszą odporność na stres.

Współczesne badania naukowe nad mózgiem potwierdzają pozytywne skutki praktyk  medytacyjnych i rozwoju samoświadomości na stan zdrowia nie tylko psychicznego, ale i fizycznego. Dzięki regularnej, nawet krótkiej medytacji, zmieniają się ścieżki neuronalne w mózgu – z trybu stresu, paniki, lęku  i popłochu – mózg przechodzi na tryb spokojnej uważności i obserwacji nie tylko zachodzących na zewnątrz zdarzeń, ale też odczuwanych  w ciele emocji: gniewu, lęku, troski, bólu…

Co więcej, opanowanie określonych technik medytacyjnych, ale też zrozumienie mechanizmów rządzących, np. postrzeganiem bólu, pozwala radykalnie poprawić stan osoby z przewlekłymi dolegliwościami bólowymi i nie tylko.

Praca nad rozwojem świadomości, pozwala natomiast zmienić swoje nastawienie do siebie samego, ludzi i życia, co jest niezbędną podstawą procesu zdrowienia.

Niewątpliwie warto zapisać się u nas na Kurs Medytacji Mindfulness  - lub na zajęcia indywidualne.

Dzięki różnym metodom, które poznasz, zaczną zachodzić w Tobie z dnia na dzień pozytywne zmiany:

  • staniesz się obserwatorem swoich emocji i dolegliwości a nie ich niewolnikiem
  • nauczysz się panowania nad natłokiem myśli
  • przestaniesz nadmiernie oceniać siebie i innych
  • zrozumiesz, że to, co istnieje naprawdę to chwila obecna – przeszłość już minęła, a przyszłość dopiero będzie
  • nauczysz się pracować z bólem
  • nauczysz się być tu i teraz
  • nauczysz się, że emocje to nie Ty, one przychodzą i odchodzą, a Ty nie jesteś ani gniewem, ani lękiem ani jakąkolwiek inną emocją, która przeszkadza Ci w codziennym życiu.

A co najważniejsze – zdobędziesz narzędzia, które zawsze będziesz miał przy sobie i nikt ich Ci nie odbierze:

  • energetyzujący oddech
  • obserwujący umysł
  • uważność.

Świat dookoła pozostanie taki sam, ale Ty będziesz widział go i reagował inaczej. Spokój, opanowanie, uważność, życie bez bólu i wewnętrzna radość to Twój cel, który jesteś w stanie osiągnąć.

Co przynoszą nasze zajęcia:

  • Spada poziom: lęku, niepokoju, gniewu, stresu, bólu
  • Poprawia się nastrój
  • Wzrasta pewność siebie – wiemy, że potrafimy dać sobie radę w każdej sytuacji
  • Wzrasta poziom akceptacji samego siebie – niezwykle ważne, szczególnie w chorobach autoimmunologicznych
  • Wzrasta poziom akceptacji i zrozumienia innych ludzi
  • Zmniejsza się podatność na depresję i poczucie bezradności
  • Poprawia się pamięć i koncentracja
  • Potrafimy zapanować nad odczuwaniem bólu
  • Reguluje się ciśnienie i poziom kortyzolu, poprawia praca serca i nadnerczy
  • Poprawia się odporność organizmu – mniej chorujemy.

Wreszcie Ty, możesz stać się Panem swojego życia

Warto skorzystać z naszej oferty kursów medytacji mindfulness w Białymstoku -  będziemy uczyć się różnych technik medytacyjnych, aby każdy mógł wybrać dla siebie taką, która przynosi mu największe korzyści. Skorzystamy z elementów treningu uważności  Mindfulness, ale też z metod pochodzących z różnych kultur i tradycji. Wszystkie stosowane techniki nie są związane z jakąkolwiek religią. Krok po kroku będziemy uczyć się uspokajania umysłu, świadomości ciała i oddechu, uważności na pojawiające się myśli, emocje i reakcje somatyczne, w tym bólowe. Nasze zajęcia to trening umysłu – zmienianie ścieżek neuronalnych z trybu gonitwy i stresu na tryb ciszy i spokoju.

Zapamiętaj:  Medytacja jest jak kropla, która drąży kamień. Warunkiem jest jednak jej regularne praktykowanie.

Dzięki codziennej, nawet bardzo krótkiej medytacji, zmieniają się ścieżki neuronalne w mózgu – z trybu stresu, paniki, lęku  i popłochu – mózg przechodzi na tryb spokojnej uważności i obserwacji nie tylko zachodzących na zewnątrz zdarzeń, ale też odczuwanych  w ciele emocji i bólu.

Teraz Ty możesz stać się panem swojego życia

Po prostu zarezerwuj sobie miejsce na najbliższym kursie. Zadzwoń i dowiedz się więcej: tel. 501 385 500.