Jak odzyskać równowagę po wakacjach?

Jak odzyskać równowagę po wakacjach?

Teoretycznie, wakacje to czas „ładowania naszych akumulatorów”. Na ogół jednak bywa wręcz przeciwnie. Wracamy bardziej zmęczeni i zatruci niż wyjechaliśmy.

Nawet ci, którzy na co dzień są zwolennikami świadomego życia i odżywiania, w tym czasie pozwalają sobie na radykalne odstępstwa od diety i zdrowego trybu życia.

Na przykład wakacje w Grecji dla osób z nietolerancją kazeiny i glutenu, to prawdziwe wyzwanie.

Bo co maczać w przepysznej oliwie jak nie biały, puszysty chleb?

Jak zjeść grecką sałatkę bez rozpływającej się w ustach fety?

A słynny grecki jogurt polany miodem? No i ta grecka kawa, i długie biesiady z przyjaciółmi?

Po powrocie dajmy sobie kilka dni na adaptację. Zbyt dużym stresem jest już sam powrót do codzienności by jeszcze obciążać się radykalną zmianą trybu życia. Ale już małymi kroczkami zaczynajmy zbliżać się do zdrowia.

Jak odzyskać równowagę po wakacjachPo pierwsze – wprowadźmy do jadłospisu wodę z limonką lub cytryną – 30 ml na każdy kg wagi – oraz świeżo wyciskanie soki z warzyw, które pomogą nam odkwasić organizm i pozbyć się soli odłożonych w stawach – pamiętajmy jednak o dodaniu do nich kilku kropli oliwy, by przyswoić witaminy rozpuszczalne w tłuszczach,

Po drugie – po tygodniu zróbmy sobie 3- lub 5 – dniową dietę tybetańską -szczegóły w kolejnym wpisie – wprowadzającą w bardziej gruntowne oczyszczanie całego organizmu, a przede wszystkim wątroby, stawów, serca i naczyń krwionośnych – mogą to być naturalne suplementy ziołowe – polecimy je w naszym sklepie WSTĄP PO ZDROWIE lub informacyjne preparaty Joalis, dobierane indywidualnie na podstawie testów, które możemy wykonać nawet z próbki włosów.

Po trzecie – wprowadźmy na stałe do swojego życia jeden dzień oczyszczający – bez mięsa, nabiału, glutenu, tłuszczu.

Po czwarte – codzienna aktywność fizyczna na świeżym powietrzu, póki pogoda sprzyja oraz masaże – pomogą uporać się z tkanką tłuszczową, cellulitem, ale też ukoją.

Po  piąte – coś dla ducha – relaksacja, medytacja, tai chi – jednym słowem to, co nauczy nas okiełznać gonitwę myśli, a w dłuższej perspektywie przyniesie upragniony, wewnętrzny spokój.

Po szóste – podstawowe suplementy wspierające zdrowie: witamina D 3 z witaminą K 2, magnez, tran lub olej z kryla, no chyba że cierpisz na alergie, nietolerancje pokarmowe, dysbiozę jelitową, masz więcej niż 40 lat lub dolegają ci jakieś choroby przewlekłe, wówczas potrzebujesz dokładnego testu na rodzaje toksyn i niedobory witamin i minerałów, następnie indywidualnie dobranej kuracji oczyszczająco – leczniczej, a wreszcie spersonalizowanej suplementacji.

Życzę konsekwencji!

Comments are closed.